Story of Mine ♥
Alang alang dah ada dekat blog saya. Jom ♥ Folow | ♥ Dashboard

aurat atau trend yang lebih penting ?
Friday, 28 December 2012



Bismillahirahmanirahim ......






bagi aku selagi mana yang bernama perempuan 
mestilah akan ada sense of fashion . 
tapi  dalam pada masa yang sama 
pernah tak terfikir ,
bila nak keluar rumah tu 
Allah redha tak aku keluar nanti pakai macam ni ?
jika dahulu aku juga seperti kalian .
jahil dalam berpakaian .
aku malu dengan diri sendiri .
kini aku sedang belajar .
belajar  memberati auratku . 
jika bukan aku yang menjaga auratku sendiri
lalu siapa yang akan menjaga auratku jika bukan diri sendiri .


aku kagum melihat mereka yang sempurna menutupi aurat.
berlandaskan syarat-syarat  yang telah Allah gariskan .
bukan kerana fesyen semata lalu  abaikan apa yang disuruh Allah .
kan ?


untuk berubah 360 darjah memang lah tak semudah itu .
perlukn pengorbanan  dan semestinya istiqamah .
dulu , aku pernah sentap dengan  kata-kata seseorang  .



"Pakai baju labuh-labuh ni nak pergi mana ? Ingat nak pergi mengaji ke apa ?
tak trend langsung ."


"dah cukup bagus , aku tak berpakaian macam tu kalau 
tak free ja kau dapat dosa ."
 

"alimlah hang sekarang . siap pakai stoking."




aku pakai stokin , bukan sebab aku rasa aku alim tapi memang 
kerana aku rasa aku wajib jaga aurat aku .
asal yang betudung labuh , yang berstokin , bersarung lengan semua tu
dikira alim ? macam tu .
tolonglah jangan dipersoalkan tentang alim lagi .
its is not because of alim , tapi sebab memang dah jadi tanggungjawab .
please and please open ur mind .
biar tak trend , janji Allah redha dengan apa yang kita pakai .
 nak trend pun tak salah . 
lagi pula Islam tak pernah melarang wanita untuk berfesyen .
Islam tidak anti-fesyen tapi anti kepada pendedahan aurat .


thats why la perempuan ni complicated .
semua yang bergelar perempuan mahu dipandang cantik .
tipu kalau cakap tak nak nampak cantik .
cantik ini banyak jenis dan subjektif .




cantik tapi kalau kita tak merasa tenang dengan kecantikan tu hanya mengundang banyak mata , tak ada barakah , tak ada ketenangan even dia cantik berkali ganda . jaga cantik yang kamu ada .

 -kak Fara Waheeda-






nasihat sesama  muslimat sebab sayang .
kata nak masuk syurga  sama - sama kan ? :)
akhir kata , aku menulis tentang apa yang hati rasa .
bukan mahu kata diri ini alim .
tapi kerana aku rasa aku perlu mengingatkan rakan-rakan muslimah aku yang lain .
aku juga masih belajar walau masih merangkak .
dan aku yakin kalian juga bisa .
Moga Allah redha .
:)





" Sesiapa memakai pakaian kemasyhuran ,nescaya Allah akan memakaikan kepadanya pakaian kehinaan pada hari kiamat nanti. Kemudian ia akan dibakar dengan pakaiannya ke dalam neraka "
Riwayat ahmad , abu daud , nasai dan ibnu majah dari ibnu umar r.a




Salam jumaat & assalammualaikum.




Older Post . Newer Post